Geloofwaardigheid: dat doe je zo

Beeld je in. Een lijst van modellen die jouw communicatie steevast geloofwaardigheid garanderen. Een utopie? Nee hoor. Koen Van der Haegen, social media manager bij WAVE Agency, kwam ons in zijn Expert Class vertellen over een aantal succesrecepten. En die succesrecepten? Die vind je in deze blogpost.

The North Star

The sky is the limit. The North Star brengt je verder dan dat. Hoe? Je formuleert één zin die je doen en laten bepaalt en weergeeft. Deze omvat dus de kernwaarde van je bedrijf. Vertrek altijd vanuit je North Star voor je communicatie. Het resultaat? Geloofwaardigheid. Maar met je North Star alleen ben je er nog niet helemaal. Het is al een heel sterk begin en toch kan je best nog wat verder kijken ook naar The Pillars of Behavior.

sky

The Pillars of Behavior

Wanneer je duidelijk je North Star hebt bepaald, is het tijd om naar The Pillars of Behavior te kijken. Dat zijn vier à zes eigenschappen waarbinnen al je communicatie valt. Dit gaat erg ver, want de allerkleinste details moeten binnen die eigenschappen vallen. Zo moet je een persoon of organisatie met de eigenschap gezond bijvoorbeeld niet verbinden aan een  merk van chips. Voel je dat dat geen match is? Wat je wel mag doen is deze persoon of organisatie verbinden aan een merk van sportschoenen. Dat zorgt pas voor chemie.

like.gif

The Reality Show Approach

Een andere manier is om je communicatie te benaderen alsof deze uitmaakt van een reality show. Een reality show met booms en beats. Met de beats bedoelt Koen iets kleins wat de booms ondersteunt als cadeautje voor de consument. De booms zijn dan weer veel groter en daarvan verwacht je respons te krijgen.

reality show

 

Deze modellen werken voor alle soorten communicatie, want het gaat steeds over geloofwaardigheid en dat is altijd belangrijk. 

Dikke kussen, Laura

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s